2015年9月9日

關於牛奶:全脂、低脂定係脫脂好?

關於牛奶:全脂、低脂定係脫脂好?
好有心機寫嘅一篇長文,完全冇圖,希望大家唔會嫌悶兼多多支持我。話說香港人都比較冷漠,連我啲朋友都好少再關心我喺個blog度寫啲乜( ´ ▽ ` )ノ哈!

關於牛奶,爭議真係從來都無停過— 「牛奶會致癌」、「脫脂奶加入了許多糖,反而會令人愈飲愈肥」、「全脂奶比較有益和少添加劑,脂肪高一點不是問題」等等。

由於我都曾經有好多疑問,不如將我所知嘅,同大家分享吖。(歡迎一齊研究討論)

Q1: 我飲全脂、低脂定脫脂奶好呢?

答:可以考慮吓自己需要啲咩先:你嘅體脂會唔會過高?膽固醇又有冇超標?需唔需要補充額外鈣質呢?

Q2: 脫脂或低脂奶係咪一定會比較高糖同多添加物?

答:的確,脫脂食物有時會為了口感而加入糖;但個人認為,只需要小心看營養標籤,便不難找到真正低脂低糖和低卡的選擇。

Q3: 聽講脫脂奶同其他低脂低卡食物一樣會愈飲/食愈肥,係咪真架?

答:一般嚟講,好多低脂低糖食物並·不·會·愈·食·愈·肥·啦。
相信係有部分人會誤會咗,有「脫脂喎,實唔會咁易肥啦」呢個錯覺,而會比飲全脂奶仲飲得多咗 / 食多咗。
我覺得控制分量最重要,無論幾有益或較低卡嘅食物,都唔應該吸收身體所需以外嘅份量。否則結果都係只得一個啦啦啦⋯⋯
(亦適用於其他脫脂或無糖飲品及食物)

*喺牛奶同乳酪嘅營養標籤上面見到有糖唔洗驚,因為佢地本身係有一定嘅糖份㗎。因此,有時都要了解一下食物本身嘅特質,唔係話有糖就一定唔好,又或者係額外添加物。

Q4: 牛奶係咪會致癌?

答:直到今日,都冇證據顯示牛奶會致癌。
高脂飲食、少運動同食煙飲酒反而更影響健康。

Q5: 新鮮牛奶定存放期較長嘅牛奶好啲?

兩者嘅營養價值相約。

Q6: 人係咪一定要飲牛奶?敏感唔飲得或者唔鍾意飲嘅話,食咩補充返啲鈣質好呢?

唔飲牛奶當然得啦。無單一嘅食物係必定要食嘅,況且牛奶裡面嘅鈣質都唔係最高+我哋都吸收唔晒㗎。想補鈣其實仲可以食小魚乾(高鈣!)、黑芝麻(煮豆腐啱晒)、豆腐(新鮮+硬身啲嗰隻會高鈣啲)、芥菜同芝士等等。

Q7: : 有邊啲牌子成份比較天然同少添加劑?

我平時會選擇一啲存放其較長、經UHT高溫消毒的牛奶,嚟自日本、澳洲又或者紐西蘭等,禁用雌激素嘅國家生產嘅低脂/脫脂奶。事實上,進口嘅低/脫脂奶都可以好健康、無添加同營養豐富㗎。

Q8: 前排睇報紙見到有位營養師大力推薦全脂奶並指脫脂同低脂奶其實冇益;但事實上亦有好多營養師話(尤其想減磅)成年人應該飲脫脂或低脂奶,咁其實我應該點做呢?

對同一種嘅食物,唔同營養師有唔同嘅切入點,有時候都要靠自己多聽多睇多學,去分析返乜嘢先係最適合自己。

題外話:
食物比我地想像中複雜好多。即使係西瓜同香蕉呢啲咁「天然」嘅食物,經過咁多年嚟嘅「發展」同演變,拆開咗原來都有唔少「化學物質」同經過基因改造。因此,唔係話成分表有少少化學物質就一定係壞嘅食物,反之亦然(咁當然愈天然就愈好啦),但其實攝取嘅份量先至係最關鍵。
有興趣可以click個video睇吓。

食物當中添加嘅穩定劑同其他添加劑⋯⋯
天然食物都唔一定係絕對健康
(請睇片,都幾發人深省)
https://www.youtube.com/watch?v=bkhhCi7nMFI

http://asapscience.com/videos/natural
(Dosage is toxic)

沒有留言:

張貼留言